پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن مهران در رونق اشتغال و توسعه اقتصادی استان بسیار موثر است، گفت: با راه اندازی این مجموعه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مدیرعامل پارک‌های پتروشیمی افق خلیج‌فارس و بانی ایجاد پارک هدف پتروشیمیایی در کشور با استاندار ایلام دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار ایلام در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: با راه‌اندازی این پارک رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی در مهران و استان ایلام ایجاد می‌شود.

"حسن بهرام‌نیا" منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به این‌که کشور عراق به کنوانسیون تیر ‌(TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت به طور مستقیم با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، یادآورشد: راه‌اندازی این پارک در منطقه آزاد مهران یک ظرفیت خوب است که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

استاندار ایلام ادامه داد: راه‌اندازی این پارک جزو مصوبات دور سفر اول رییس‌جمهور به استان است که خوشبختانه جانمایی شده و به زودی با حضور سرمایه‌گذار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

استاندار ایلام همچنین در دیدار با اعضای هیئت مدیر شرکت سرمایه گذاری حوزه گردشگری درمان و سلامت، با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران با قاطعیت حمایت می‌کنیم، ابراز کرد:
روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند.

وی تصریح کرد: مرز مهران یکی از مهم ترین و بهترین مرزهای کشور برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف با توجه به ظرفیت های آن است.

بهرام نیا با اشاره به تردد سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی، گفت: گردشگری سلامت یکی از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری در ایلام با توجه به اهمیت و استقبال زوار و مسافران از مرز مهران است‌

داوود رضایی،رییس هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری "سرزمین هوشمند آدلی" فعال در گردشگری سلامت و درمان نیز در این نشست، اظهار کرد: برای ساخت هتل بیمارستان در ایلام آماده سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال هستیم.

راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن مهران گامی بزرگ برای اشتغال جوانان ایلامی است

این گروه سرمایه‌گذاری ( هلدینگ فعال درمان) قصد دارد یک هتل بیمارستان در شهر ایلام راه‌اندازی کند.

به گزارش ایرنا، پارک پلی پروپیلن که روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال‌جاری با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس جانمایی شد در قالب ایجاد ۹۰ طرح ( فاز اول ۵۰ طرح و فاز دوم ۴۰ طرح) اجرایی و حداقل برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که از این میزان هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم است.

راه‌اندازی این پروژه‌ عظیم، کاری بسیار تاثیرگذار، امیدآفرین و اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد که در توسعه‌ اقتصادی استان ایلام موثر است.

در این نشست مهندس "آرش خزائی" به‌عنوان سرپرست اجرایی پارک پلی پروپیلن مهران معرفی شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group