پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

 

سایت ویرا- چندی است که بواسطه جنگ نابرابر اقتصادی دشمن با میهن عزیزمان ایران، بر چهره مردمان نجیب و بی‌مانند این دیار مقدس غبار رنج و مشقت گرانی، تورم، تحریم و.. نشسته است.


دشمنی که برای پیشبرد اهدافش، در یک دستش اسلحه و در دست دیگرش رسانه دارد. نمونه این ادعا، به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه است که تمام دنیا یکصدا مظلومیت این باریکه جغرافیایی را فریاد می‌زند اما دشمنان حق و حقیقت، با اسلحه کودک می‌کشند و با رسانه‌های خود کودک‌کشی را پیش چشم جهانیان مباح می‌پندارند.
این قدرت رسانه است که اینگونه در خدمت دشمن، باطل را در پوشش حق به نمایش می‌گذارد. پس اگر رسانه ردای حق بپوشد، چقدر قدرتمند و تاثیر گذار خواهد بود.
ایران اسلامی که در مقابل دیو‌صفتان و خونخوارهای استعمارگر ایستاده، اکنون بیش از هر زمان دیگری برای پیشبرد اهداف آسمانی و معنوی خود، نیازمند حقانیت در عرصه رسانه است. جای بسی خرسندی دارد که رسانه در کشورمان، افرادی همچون شهید "محمود صارمی" پرورش می‌یابند که برای انجام رسالت خود، خون نثار می‌کند.
با این ذهنیت نسبت به جایگاه رسانه و تاثیرگذاری‌اش، سطرهای بعدی مرقومه را دنبال کنیم که دیروز در عصر نه‌چندان سرد زمستانی پنجم دی‌ماه، مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش استان میزبان جمعیتی از مسئولان و اصحاب رسانه بود.
"رویداد رسانه‌ای جام امید" دلیلی بود که آنان را به دور از تشریفات رسمی و اداری در کنار هم نشانده بود.
امید، این واژه زیبا و حس خوشایند و وصف ناشدنی‌ هر کجا که از آن یاد شود، معجزه‌گری و معنابخشی خواهد کرد. اگر این امید و رسانه به هم گره زده شوند، عالمی را از امیدواری و نیک‌اندیشی پر می‌کنند.
"رویداد رسانه‌ای جام امید" در حقیقت نقطه تلاقی امید و رسانه است که در یک قاب، آفریننده حس دل‌انگیز امید و گفتمانی از عشق به وطن و اعتلای آن باشند.
در این رویداد که فضایش صمیمی و طنین‌انداز امید به آینده‌ی روشن بود، سرداری از جنس جبهه و جنگ که او را بنام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان می‌شناسیم، به روی سِن رفت. روبروی اصحاب رسانه و مسئولان همزمان دو حس متفاوت داشت که در کلامش آن را آشکار کرد.
سردار شاکرمی ابتدا به بیان غم و اندوه خود در پرپر شدن لاله‌ی سرخی از لاله‌زار انقلاب، شهید سید رضی موسوی سردار رشید اسلام در جبهه مقاومت و همرزم و یار دیرین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی پرداخت و سپس احساس خرسندی و رضایت خود را از حضور در جمع اصحاب رسانه‌ و مسئولان در قالب "رویداد رسانه‌ای جام امید" با زبان تقدیر و خیرمقدم اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برای لحظاتی همچون ماشین زمان، جمع مسئولان و خبرنگاران را به گذشته از دوران دفاع مقدس تا توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی و ترور شخصیت‌های برجسته نظام و حماسه نهم دی و حمله غول‌های رسانه‌ای غرب به انقلاب و آرمان‌های آن برد و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ میلیون کلمه بر علیه ایران اسلامی فقط توسط ۴ خبرگزاری دشمن پمپاژ شده تا حقایق تحریف شده را به ملت ما تحمیل کنند.
وی تصریح نمود: تلاش مضاعف و مسئولیت پذیری رسانه‌ها قطعاً راهگشای چالش‌ها و نارسایی‌هاست و اگر در انجام رسالت خود بالاترین میزان جدیت را به کار گیرند، یقین بدانید که استان‌مان از محرومیت و کم‌برخورداری فاصله خواهد گرفت.
سردار شاکرمی همچنین با اشاره به اینکه کمک به تمام دولت‌ها از تکالیف و وظایف ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده، یادآور شد: اربعین امسال، جلوه‌ای کم‌نظیر از همدلی و همراهی شایسته مردم و مسئولان بود که به معنای واقعی به استان ایلام عزت بخشید.
در ادامه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در این رویداد گفت: خصوصیاتی همچون همدلی، همبستگی، دلدادگی، حریت و صداقت عوامل هستند که توسعه‌ استان در سطح کشور را رقم می زند.
وی در تایید این گفته خود به برگزاری شایسته کنگره عظیم اربعین حسینی و میزبانی مردم استان از زائران اشاره کرد عنوان کرد و گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی و خدمات شایسته مردم و مسئولان استانی به زائران، لبخند رضایت را بر سیمای مبارک رهبر معظم انقلاب نشاند. همچنین در دیدار با ریاست محترم جمهوری نیز ایشان از مردم شریف استان و اعضای ستاد اربعین استان قدردانی به عمل آوردند.
بهرام‌نیا در ادامه سخنان خود به تشریح گوشه‌هایی از دستاوردهای در آستانه بهره‌برداری در استان پرداخت و گفت: از پروژه‌های مهم در استان، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام و نیروگاه صبا و پروژه ان.جی.ال دهلران از پروژه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. پتروشیمی دهلران پیش از دولت سیزدهم کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته که در طول مدتی که از عمر دولت می‌گذرد، این پیشرفت فیزیکی به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پتروشیمی هلیلان نیز در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی شرکت فولاد زاگرس ایوان، پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی کارخانه تولید کاغذ سنگی چرداول اشاره کرد.
استاندار ایلام پس از ذکر چندین دستاورد در استان و اقدامات عمرانی و زیربنایی، با بیان این مطلب که استان‌مان در حال متحول شدن است و راه توسعه را در پیش گرفته، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، استان ایلام در بسیاری از شاخص‌ها علاوه بر رشد، توانسته رتبه‌های ممتازی در سطح کشور بدست آورد که نمونه‌هایی از آنان شامل کسب رتبه‌ نخست اشتغال، رتبه‌ عالی استانداری ایلام در ارزیابی‌های عملکرد مجموع مدیران ستادی استانداری‌ها، ارتقاء ۱۱ پله‌ای در رفع موانع تولید و اشتغال، رتبه‌ ۹ کشوری در رشد اقتصادی، رتبه پنجم کشوری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه اول کشوری در حوزه‌ی صادرات غیرنفتی و رتبه‌ اول کشوری در مرز‌های زمینی را می‌توان نام برد.
بهرام‌نیا در بخش‌های پایانی سخنان خود و پس از ذکر عناوین و رتبه‌های کسب شده استان در کشور، لحن کلامش اندکی عوض شد و از حالت رسمی سخنرانی فاصله گرفت. صحبت‌های وی بیشتر به درد دل شباهت داشت تا سخنرانی. برای پیشرفت استان دغدغه‌‌مند بود و می‌خواست دیگران هم چنین حسی داشته باشند.
وی دلسوزانه و صمیمانه حاضران را خطاب قرار داد که ایلام دیگر نگین تورم کشور نیست بلکه سرزمین شایسته‌هاست. پس بیاییم همه برای این دیار و توسعه آن از جان و دل مایه بگذاریم و نگذاریم نارسایی‌ها و مشکلات راه را بر توسعه استان ببندند.
استاندار از پشت تریبون با حرارت و جدیت اصحاب رسانه را برای نقش آفرینی در توسعه استان فرا می‌خواند و یقیناً رسانه‌ها هم فارغ از دیدگاه و سلیقه‌ای برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در دیار عروس زاگرس تلاش خواهند کرد.
البته استاندار پا را فراتر می‌نهد و در لابلای کلامش انگار روی رسانه‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده باشد و بخواهد با آنها حرف دلش را بزند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان ایلام چه از نظر تالیف، محتوا، زیبایی و چه از نظر صراحت و قدرت قلم؛ در سطح کشور وزین هستند و جایگاهی ویژه دارند. شما اصحاب رسانه قدر خود و این موقعیت را بدانید و برای اعتلای نام ایلام و ایران نقش آفرینی کنید زیرا هم ما و هم مردم شریف استان به شما نخبگان عرصه رسانه نیازمندیم.
در میان سخنان استاندار پیشرفت‌های حوزه پتروشیمی بیشتر در ذهنم نقش بسته بود. همین پتروشیمی خودمان که ممکن است به سادگی از کنار عظمت و اهمیت آن بگذریم، ما را در زمره استان‌های صاحب صنعت قرار داده است.
به همین خاطر در گفتگو با سیدغلامحسن گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، دستاوردهای این مجتمع صنعتی بررسی شد.
گرشاسبی در تشریح عملکرد شرکت پتروشیمی ایلام در دولت سیزدهم در حوزه‌های تولید، اشتغال، محیط‌زیست و مسئولیت‌های اجتماعی و دانش‌بنیان اظهار داشت: در عرصه تولید، تولید اتیلن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۶ هزار تن و به طور میانگین ۶۹۲ تن اتیلن در روز تولید شده است.
وی در ادامه این مبحث با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی مجموع تولیدات پتروشیمی ایلام در تابستان ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ گفت: رشد ۷۵ درصدی سود ناخالص شرکت پتروشیمی ایلام در آخرین سال مالی، ۱۰۰درصد تحقق تولید در سال ۱۴۰۲، تولید بیش از ۱۰۰ درصدی واحد پلی‌اتیلن، ثبت رکورد تاریخی ۴۵ تن تولید اتیلن و پلی‌اتیلن در ساعت( ظرفیت اسمی واحد۳۷/۵ تن در‌ ساعت) تیرماه ۱۴۰۱، افزایش تولید پروپیلن در پتروشیمی ایلام در مرداد ۱۴۰۲، ثبت تجاری محصول راهبردی DMDS CHAVAR65 در خرداد ۱۴۰۱، راه‌اندازی ایستگاه تخلیه و بارگیری C5، راه‌اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان فشرده از دستاوردهای بزرگ این شرکت می باشند.
وی در ادامه نیز به فعالیت‌های انجام شده در حوزه محیط زیست در این شرکت اشاره و بیان داشت: بهره‌برداری از طرح محیط‌زیستی ZLD در مجتمع پتروشیمی ایلام در دولت سیزدهم و خرید سیستم پایش آنلاین آلایندگی پتروشیمی ایلام در‌ دولت قوی و مردمی در این حوزه انجام گرفته است.
سیدغلامحسن گرشاسبی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در پتروشیمی ایلام را ارزشمند عنوان کرد و گفت: پتروشیمی ایلام در مجموع برای بیش از ۲ هزار نفر در قالب رسمی، قرارداد معین و پیمانکاری شغل ایجاد نموده است.

همچنین بکارگیری بیش از ۶۳۰ نیروی روزمزد در شرکت پتروشیمی ایلام و تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانکاری ایثارگر شاغل شرکت پتروشیمی ایلام از اقدامات این شرکت بوده است.

وی همچنین در حوزه دانش‌بنیان به اقداماتی همچون انجام آزمایش موفقیت‌آمیز «کاتالیست» ساخت داخل Saz201 در واحد پلی‌اتیلن سنگین در‌ راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، دریافت گواهینامه‌های جدید ایزو 10002 و 10004توسط نمایندگی IMQ ایتالیا و انعقاد ۴تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌ها در جهت حمایت از تولید داخلی و ساخت و تعمیرات اشاره کرد.
این مسئول در خاتمه سخنان خود در تشریح فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی ایلام به تدفین شهید گمنام در شرکت پتروشیمی ایلام، اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت برای فرزندان کارکنان، اختصاص اعتبار در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، بازدیدهای دانش‌آموزی، دانشجویی، نهادها و ادارات از پتروشیمی ایلام در راستای امیدآفرینی، تزریق ۱۵ مگاوات ساعت برق به شبکه برق ایلام، ارائه خدمات و ‌دانش فنی در راه‌اندازی MINI NGL چشمه خوش دهلران و.. اشاره کرد.
استان ایلام بواسطه مرزی بودن و وقوع هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان که باید در مقایسه با سایر استان‌های کشور رشد نکرد. به هر قیمتی که شده باید این فاصله با استان‌های برخوردار و توسعه یافته کم شود. در آن صورت است که می‌توان به رشد و توسعه استان امیدوار بود و سخن پایانی اینکه ان شاالله همه از مسئول گرفته تا رسانه و اقشار مختلف جامعه، با همدلی و همگرایی و دلسوزی درکنار هم برای اعتلای ایلام عزیز گام برداریم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group