پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

جام جم آنلاین- اسما شریفی‌فر عنوان کرد: تولید DMDS در مجتمع پتروشیمی ایلام گامی بلند در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی در کشور است.

کارشناس ارشد مهندسی فرآیند واحد گوگردزدایی شرکت ‌پتروشیمی ایلام گفت:با تلاش فرزندان استان در واحد سولفورزدایی(SRU) دانش و تکنولوژی تولید DMDS با نام تجاری چوار ۶۵ با خلوص بالای ۹۹ درصد برای نخستین بار در پتروشیمی ایلام بومی‌سازی شد.

وی با بیان اینکه این محصول راهبردی پیش از این از منابع خارجی تامین و منجر به خروج ارز  از کشور می‌شد افزود:با ابتکار مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی ایلام این محصول ارزشمند با نام  DMDS CHAVAR65 در راستای پاسداشت مقام و منزلت شهدای زمین فوتبال چوار نام‌گذاری شد.

مهندس شریفی‌فر به تایید کیفیت این محصول در پژوهشگاه صنعت نفت، آزمایشگاه‌های پتروشیمی جم ، مروارید و پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: به زودی مراحل و فرایند ثبت این پروژه ارزنده به نام ایلام انجام می‌شود.

کارشناس ارشد مهندسی فرآیند افزود: با تولید “دی‌ متیل ‌دی سولفید” در واحد SRU که از نظر کیفیت و خلوص با نمونه خارجی رقابت دارد، ایران در جمع ۱۰ کشور تولید‌کننده این محصول قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نیاز پتروشیمی‌های کشور به DMDS در سال ۲۵۰۰ تن است ‌ادامه داد:از فروردین سال‌جاری تاکنون ۴۰ تن در پتروشیمی ایلام مصرف شده و‌ با تولید DMDS CHAVAR65  در این مجتمع، پتروشیمی ایلام به تامین این محصول از منابع خارجی بی‌نیاز شده است.

شریفی‌فر به تولید ۳۰۰ کیلوگرم DMDS در ساعت در واحد SRU اشاره کرد و ادامه داد: با همت و کوشش صنعتگران صنعت پتروشیمی این استان قابلیت افزایش ظرفیت تولید تا ۱ تن در ساعت و صادرات DMDS به خارج از کشور وجود دارد. 

وی بیان داشت:مهم‌ترین کاربردهای DMDS در کوره‌های واحد الفین به عنوان عامل گوگردی ،فعال کردن کاتالیست‌های رآکتورها در پالایشگاه‌ها و صنایع غذایی ، دارویی و کشاورزی است.

اسما شریفی فر که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است و سال ۹۴ جذب شرکت پتروشیمی ایلام شده است از آغاز تحقیق و پژوهش جهت تولید این محصول با ارزش در بهمن ۹۹ در قالب کارگروه مهندسی متشکل از ایشان و حسام‌الدین زینی‌نهال، شجاع خاکی،مسعود قبادی و محمود جاور خبر داد و افزود: با حمایت مهندس نجفی مدیرعامل، مشاوره راهبردی مهندس گرشاسبی مشاور ارشد مدیرعامل، آرش خزایی رئیس مجتمع و همکاری پرسنل بهره بردار در واحد‌ SRU و همکاران آزمایشگاه، این محصول ارزشمند از ابتدای سال ۱۴۰۰ در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام مقاله علمی پژوهشی تولید DMDS با خلوص بالای 99% خانم اسما شریفی فر، همایون جمشیدیان ، امید حسن پور و شجاع خاکی و حسام‌الدین زینی‌نهال در چهارمین کنفرانس بین‌المللی توسعه فناوری در مهندسی شیمی پذیرفته شد.

@weerair

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group