پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 



ایلام - فرماندار چوار گفت: یک مجتمع فرهنگی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در چوار با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

ابراهیم یعقوبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیرو نشست استاندار ایلام با مدیران حوزه های مختلف مدبران مکلف شدند هشت اداره که در چوار دایر نیستند در اسرع وقت در این شهرستان مستقر شوند.

وی افزود: بر اساس دستور استاندار ایلام احصا مشکلات شهرستان چوار در حوزه های شهری و روستایی، عشایر، صنعت، پتروشیمی، پالایش گاز، میادین نفتی حوزه بیجار و بخش بولی و دیگر مشکلات باید بصورت میدانی و جهادی صورت می گیرد.

فرماندار چوار با بیان اینکه این شهرستان قطب صنعت استان ایلام است، تاکید کرد: این شهرستان بیش از ۲۰ سال است که صنعتی بوده و مدیران مختلفی حضور داشتند و اقداماتی توسط آنها صورت گرفته است اما در خصوص مسوولیت های اجتماعی، درآمدها و ارزش های افزوده و عوارض آنطور که باید و شاید و با توجه به شهرستان شدن آن فعالیتی صورت نگرفته است.

یعقوبی ادامه داد: استاندار ایلام به مدیران تاکید کرده در خصوص ارزش افزوده، مسوولیت های اجتماعی و درآمد مربوط به حوزه صنعت، پتروشیمی، نفت و میادین نفتی هرکدام باید در شهرستان و خود استان انجام شوند.

وی با بیان اینکه بنا بر تاکید استاندار ایلام افتتاح حساب نیز باید در استان باشد، گفت: حتی خرید شرکت های صنعتی نیز باید در خود استان باشد که این موضوع می تواند نویدبخش اتفاقات خوبی باشد.

فرماندار ایلام اظهار داشت: در خصوص جذب و بکارگیری نیروهای بومی و غیر بومی نیز در مراکز صنعتی باید عدالت رعایت و با توجه به آسیب گازهای سمی و آلاینده ها به مردم این منطقه باید عدالت و اولویت رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شهرک های صنعتی اشاره کرد گفت: یکی دیگر از موضوعات چوار شرکت های شهرک صنعتی است که با تلاش فرمانده سپاه امیرالمومنین، معاونان استاندار و مدیران صنعت و معدن احصا و بررسی شرکت های راکد، نیمه فعال و غیرفعال با تزریق اعتبارات مالی رونق بگیرند.

فرماندار چوار به مشکلات تامین آب چوار اشاره کرد و گفت: یک منبع ذخیره در چوار موجود است که بیش از ۴۰ سال ظرفیت آن ۶۰۰ متر مکعب بوده است اما با رایزنی های استاندار و نمایندگان مجلس امروز کلنگ زنی مخزن ۲ هزار متر مکعبی که سه برابر ظرفیت ذخیره آب دارد این مشکل بزودی مرتفع می شود.

یعقوبی یادآور شد: در بخش روستاهای بخش مرکزی و بولی با پیگیری مسولان آبفا در این مدت کوتاه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برای تامین و ذخیره آب هزینه شده و با محقق شدن این موضوع، آب شرب روستاها ی بخش بولی و مرکزی شهر چوار رفع می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group