پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 



ایلام _  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مسؤولیت بسیار سنگین است گفت: مسوولیت در اسلام نباید برای کسب درآمد و جلب آرا مردم باشد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام افزود: مسوولان با تاسی از مولای متقیان حضرت علی(ع) به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کرده که خدمتگزار مردم باشد.

وی ادامه داد: مسوولیت طعمه چرب و نرمی نیست که مسوول به اهداف دنیایی و مادی اش برسد بلکه امانت سنگینی است که بر گردن اوست و باید ادای دین کند.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به فرموده مولا امام علی (ع) مبنی بر اینکه مسوولان در سختی های زندگی الگو برای مردم باشند، یادآور شد: ایشان در برابر مردم خود احساس مسؤولیت داشت و اعلام می کرد هیچ‌ چیزی را نهی نمیکنم که انجام ندهید، مکر اینکه خودم از آن اجتناب کنم.

کریمی تبار گفت: ایشان قدرت را مایه سو استفاده نمی دانست و عمل کننده به آنچه اعلام می کرد بود، زمامدار و الگوی مردم در همه امور بود.

وی با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم که در کردار، گفتار و رفتار، باور و سبک زندگی جا پای آن حضرت بگذاریم و هرچند ناشدنی است، یادآور شد: تلاش کنیم که در این مسیر قرار گیریم و هر چه بیشتر به منش آن حضرت نزدیکتر شویم، لحظه لحظه زندگی پر فراز و نشیب و سیره حضرت علی(ع) برای مردم و مسئولان درس است و به عنوان یک الگو و شاخص، افراد می توانند خود را با آن بسنجند و مسئولان عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند که بهترین معیار است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: حضرت علی(ع) نسبت به وظیفه ای که به جامعه به عنوان حاکم جامعه و امام مسلمین دارد می فرماید که آیا به همین به قانع شوم که مردم به من بگویند امیرالمومنین و در سختی های روزگار همراه مردم نباشیم و در سختی های زندگی الگو برای آنها نباشم.

کریمی تبار با بیان اینکه سخت است که انسان قدرت را مایه سوءاستفاده قرار ندهد و عامل باشد به آنچه که می‌خواهد انجام دهد، افزود: زمامداران در جامعه به‌عنوان الگو برای مردم مطرح هستند، بخواهند و نخواهند رفتار، گفتار و کردار آن‌ها در دین و زندگی و معیشت مردم و نحوه تفکر و باور های آن‌ها تاثیرگذار است.

وی گفت: مردم تابع زمامداران آن‌ها هستند و این مسئولیت را سنگین می‌کند، زمانی که مقام معظم رهبری دستور می‌دهد برای رونق تولید داخلی باید کالاهای خارجی وارد نشود، مسئولان در اولویت این فرمایش هستند.

خطیب جمعه ایلام بیان کرد: ملت ایران مردمی نجیب هستند، از آغاز انقلاب تاکنون در همه فراز و نشیب‌ها جنگ و تحریم جانانه از انقلاب و سختی‌های آن دفاع کردند، صبورانه ایستادند، مسئولان باید مردمی باشند و مثل مردم باشند، از مردم فاصله نگیرند و خود را خادم مردم بدانند، عزت و آبرویی که دارند به‌خاطر جایگاهی است که برای خدمتگزاری به مردم است، فراموش نکنند خون شهدا و حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برای ما الگوست.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید حکومت بر شما به‌اندازه‌ی کفشی پاره برای من ارزش ندارد، مگر این‌که حقی را اقامه کنم و جلوی باطلی را بگیرم، تصریح کرد: حکومت ابزاری برای احقاق حق و برای مبارزه با باطل است و حضرت امام علی(ع) می‌فرماید به خدا قسم اگر آنچه که زیر آسمان‌های هفت‌گانه است به من داده شود، بخواهم نافرمانی خدا کنم به اندازه‌ای که پوست جویی از دهان مورچه‌ای بگیرم این معصیت را مرتکب نخواهم شد، این دنیای شما دنیایی که برای رسیدن به آن دروغ می‌گویید، تهمت می‌زنید، غیبت می‌کنید برای رسیدن به پست و مقام دست‌وپا می‌زنید، در نزد من پست‌تر از آن استخوان بدون گوشتی که از خوک باشد و در دست جذامی قرار داشته باشد.

وی افزود: اگر دنیا و پست و مقام انسان را به خدا برساند ارزشمند است و الا جز پشیمانی ثمره‌ای نخواهد داشت و لازم است که در جمهوری اسلامی بر اساس رهنمودها و فرامین امام متقین تجدیدنظری در رفتارهای سازمانی ادارات و مسئولان شود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز سختی‌ها به‌اندازه‌ی آن زمان نیست ولی بیت‌المال، بیت‌المال است و متعلق به همه مردم است، نباید بهترین ماشین‌ها از بیت‌المال در اختیار ادارات قرار بگیرد، نباید وضعیت بانک‌های ما این‌جور باشد که از پول مردم پر شوند و بهترین ساختمان‌ها را بسازند و مردم برای گرفتن وام در تنگنا باشند و آنانی که در فکر سرمایه‌گذاری هستند یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند از کار خود پشیمان شوند و کل هستی خود را به‌خاطر عملکرد ناشایست بانک‌ها از دست بدهند.

وی افزود: اگر چنانچه زمامداران جمهوری اسلامی قدمی دراین‌راستا بردارند مردم هم جان خود را فدای آن‌ها می‌کند، عاشق آن‌ها خواهند شد و آن‌ها را روی سر می‌گذارند، اما اگر مشی حکومتی آنان با این شاخصی که امیرالمؤمنین(ع) برای ما ترسیم کرده‌ متضاد باشد بدون شک جایگاه خود را از دل مردم از دست می دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن اخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس گفت: امسال روز قدس با سال‌های گذشته متفاوت است، مردم فلسطین امیدوار شده‌اند، عکس‌العمل‌هایی در برابر غاصبان و متجاوزان انجام می‌دهند که در سال‌های گذشته کمتر بوده‌ و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی فراگیر شده‌است.

امام‌ جمعه ایلام از مردم استان خواست که روز قدس همزمان با جمعه هفته آینده با حضور بیشتری اعلام حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین داشته باشند.

وی همچنین با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: پاسداران بهترین مدافع اسلام و انقلاب اسلامی بودند و سپاه نشان داد اگرچه نهادهای دیگر و ادارات دیگر مانند سپاه گوش به فرمان ولایت‌فقیه باشند در همه عرصه‌ها در کوتاه‌ترین زمان بر همه مشکلات فائق و پیروز خواهیم شد.

خطیب جمعه ایلام در پایان از دست اندرکاران برنامه تجلیل از روزه اولی‌ها در استان تقدیر کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group