پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 



ایلام - همزمان با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان آیین های احیا و شب زنده داری نخستین شب از لیالی قدر در شهرها و روستاهای استان ایلام با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم خداجو چهارشنبه شب گذشته تا سحرگاه امروز برگزار شد.

آیین های احیا و عزاداری با حضور مردم مومن و خداجوی این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و حسینیه ها اواخر شب گذشته آغاز و تا سحرگاه ادامه داشت و مردم از این فرصت برای راز و نیاز با معبود و طلب بخشش بهره گرفتند.

شب زنده داران در این شب که با ضربت خوردن امام علی(ع) تقارن یافته با واسطه قرار دادن این امام همام به راز و نیاز و عبادت با معبود پرداخته و با انجام اعمال این شب نظیر قرائت ادعیه ویژه شب های قدر، دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، برپایی نماز ۱۰۰ رکعتی، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن زیارت های این شب، سرنوشتی نیکو و تقدیری خیر را از خداوند متعال درخواست کردند.

شماری از مردم در منازل و شمار زیادی هم در مساجد و حسینیه های این استان نخستین شب از لیالی قدر را احیا گرفتند و با دعا و طلب آمرزش آنرا شب زنده داری کردند.

آیین ویژه لیالی قدر در مصلای شهر ایلام با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و نوحه سرایی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

بر پایه گزارش خبرنگاران ایرنا، آیین های نخستین شب از شب های قدر با شکوه خاصی در شهرستان های دره شهر، دهلران، ایوان، مهران، دهلران، سیروان، آبدانان، چرداول و ملکشاهی نیز برگزار شد.

همچنین بقاع متبرکه این استان به وی‍ژه امامزاده علی صالح(ع) نیز در شب گذشته میزبان هزاران شب زنده داری بود که با توسل به دعا و کلام وحی استغفار را از درگاه خداوند متعال طلب کردند./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group