پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 



ایلام - مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با اشاره به برگزاری مسابقه ایده شو با محوریت علوم پایه گفت: این مسابقه ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم این استان است.

سیدسعداله نبوی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این مسابقه به مناسبت گرامیداشت سال جهانی علوم پایه در پیشرفت پایدار برگزار و از دانش آموزان علاقه مند برای شرکت دعوت می شود.

وی شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان، تبیین نقش و اهمیت علوم پایه در زندگی، استفاده از ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان، کمک به عرضه ایده‌های نو در حوزه علوم پایه، تقدیر و پاسداشت از ایده‌های نو و ارائه‌دهندگان آن را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام از جمله ملاک های داوری و ارزشیابی ایده را نوآورانه و خلاقانه بودن ایده، میزان تحقق و اجرایی بودن ایده، ارزش علمی، فنی و تخصصی، استفاده از مبانی و نظرهای علمی معتبر، تناسب پژوهش با یافته های علمی جدید، انطباق با نیازهای بومی و محلی، امکان استفاده در سایر پژوهش های کاربردی، بهینه بودن با توجه به استانداردها، رسا بودن اثر و عدم ابهام، استفاده از مواد و وسایل ساده و مبتنی بودن بر حل یک مسئله یا رفع یک نیاز عنوان کرد.

نبوی نژاد با ذکر اینکه به برگزیدگان مسابقه جوایز نقدی اهدا می شود افزود: علاوه بر این ایده های برتر نیز به بنیاد ملی نخبگان در جهت حمایت معرفی خواهند شد.

به گفته وی، ایده ها باید در محورهای اصلی علوم پایه شامل زیست شناسی، شیمی و فیزیک بوده و ایده های مطرح شده تنها به صورت انفرادی باید ارایه شود.

وی با اشاره به گسترش جمعیت که دلیل بر پیدایش نیازها و مشکلات در همه زمینه‌های زندگی بشر است، ادامه داد: تنها ایده‌های نوآورانه و خلاقانه هستند که برای برطرف‌کردن مشکلات و پیشرفت در هر زمینه‌ای حیاتی بوده و از طرفی علوم پایه نقش اساسی و پررنگی را برای بهتر کردن زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا با فراهم‌کردن بستری برای بروز خلاقیت و ایده‌های نو کارآمد دانش‌آموزان، زمینه‌ساز تأمین نیروی انسانی خلاق برای رفع نیازها و مشکلات جامعه بشری کشور و جهان خواهیم شد.

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام از دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این مسابقه خواست به صفحه ویژه جشنواره در سایت پژوهش سرای فرهیختگان ایلام به آدرس https://psi۱.ir/getidea/ مراجعه کنند.

۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group