سایت خبری ویرا -فرج‌اله صیدمحمدی 🔸اپیزود اول: سیلی فردی به نام علی‌زاده به صورت استاندار آذربایجان شرقی یکی از رویدادهای نامبارکی بود که روز آغاز هفته و شروع فعالیت زین‌العابدین خرم را بسیار تلخ و ناخوشایند آغاز کرد.

🔸🔸اپیزود دوم: در کنسرت تتلو؛ خواننده‌ و رپر ایرانی خارج‌‌نشین یکی از اعضای تیم موزیک وی در ترکیه شلوار تتلو و اخلاق را همزمان پایین کشید که واکنش‌های متعددی به دنبال داشت.

🔸🔸اپیزود سوم: در ایلام نیز فردی همسر جوان خود را به دلیل مسائل زناشویی به قتل رساند تا چهارمین نفری باشد که در سه روز به قتل برسد و دگرکشی در این استان هم‌چنان آتش زیر خاکستر خشونت و خشم کنترل‌نشده را نمایان کند.

🔸خلا امنیت و تشریفات در حضور رئیس شورای امنیت کشور در بزنگاه نواختن سیلی بر صورت نماینده‌ی عالی دولت در‌تبریز توسط فردی که علت اقدام شنیع‌اش را تزریق واکسن کرونا به همسرش توسط یک مرد یا مشکلات شخصی با استاندار عنوان کردند، تاثر برانگیز بود و صدای این سیلی هنوز در گوش ایران و بویژه دولت نظامی سیزدهم صدا می‌کند.

🔹مسئله‌ی روانی ناشی از عدم تاب‌آوری و دلیل حضور فرد ضاربِ استاندار آذربایجان شرقی در مراسم مهم معارفه که هویت وی نظامی‌ عنوان شده را چنانچه کنار آرامش و گام‌های استوار و ستیزه‌جوی وی حتی پس از درگیری فیزیکی قرار دهیم نمادی از یک ایرانی خشونت‌طلب را به عینه مشاهده نمودیم.

🔹این عدم مدیریت فردی و کنترل بر روان در دولت قبل و نواختن واژه بی‌شعور توسط وزیر بهداشت وقت در گوش فرماندار بدره یا سیلی عنابستانی نماینده مجلس به صورت یک سرباز و در همه سطوح چه سیلی دولت از مردم یا مردم از دولت دیده‌ایم و شاید روزانه هزاران سیلی بی‌صدا در ذهنها بر گوش مسئولین و مردم نواخته می‌شود که صدای آنها هرچند بلند اما کمتر شنیده شده است.

🔹این چک را مردم به صورت روزانه از بازار ،تورم و بورس دریافت نمودند و از بس صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌داشته‌اند که گه‌گاهی اشتباهی به صورت دیگری که ممکن است استاندار باشد سیلی می‌زنند و شاید سیلی بعدی در گوش وزیر بهداشت برای پیک ششم کرونا باشد و البته امید است این چک اول دولت را از خواب غفلت بیدار کند و بداند این صدای یک دست نبود بلکه صدای یکدستی بود.

🔸🔸کنسرت موسیقی امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو خواننده پرحاشیه و رپر ایرانی در ترکیه برگزار شد و بیش از آنکه از نظر محتوایی مورد توجه و نقد قرار گیرد از منظر تبلیغات ضدارزشی جلب توجه نمود. در این کنسرت در یک اقدام غیر فرهنگی که صرفاً ساختارشکنانه بود یکی از همراهان به صورت هماهنگ‌شده شلوار تتلو را پایین کشید که این امر بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها داشت.

🔹خواننده‌ای که بارها پیج اینستاگرامش برای مسائل اخلاقی بسته شد اما هر بار ظرف چند ساعت مخاطبین خود را بازیابی کرد و رکوردار تعداد فالوور در لایو است، در این فعل شنیع کنسرتش را نه به واسطه‌ی صدا یا اجرای خوب بلکه به بهانه اقدام نامانوس در پایین کشیدن شلوار در معرض دید مخاطب بیشتری قرار داد که از شگردهای تبلیغات زرد و ابتذال است.

🔹در ممنوع الکاری اساتید نام‌آوری چون مرحوم شجریان و با احترام به هواداران تتلو، این ابتذال فرهنگی را بایستی آموزش و‌پرورش و دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی آسیب‌شناسی نمایند که چرا دهه هشتادی‌ها ۲۵ میلیارد تومان برای یک فرد خالکوبی‌شده که شلوار از تن به در می‌کند پرداخت نمایند!.

🔸🔸🔸در استان کوچک ایلام نیز ظرف سه روز چهار فرد قربانی دگرکشی شدند و دو نفر در‌ بدره ،یک شخص در چرداول و یک زن در ایلام به قتل رسیدند تا صدای خورد شدن استخوان انسانیت شنیده شود و شوک بزرگی کوچه پس‌ کوچه‌های خشن و‌ نمور ایلام را در برگیرد.

قتل زن جوان توسط همسر به دلیل مسائل زناشویی و انگیزه نامعلوم قاتل، ما را به قتل دونده‌ی جوان کنیایی ؛قهرمان جهان و نفر چهارم المپیک توسط همسرش به بهانه تصاحب مدال‌های وی غل و زنجیر می‌کند که بشریت را چه شده است که این‌گونه همدیگر را سلاخی و سر جامعه و اخلاق را ذبح می‌کنند؟. سقوط انسانیت ، شلیک به شقیقه‌ی جامعه ، ترور اشرف مخلوقات و در یک کلمه “جنایت” در سه روز شوم و سیاه ،ترسی عمیق را در چهره‌ی خون‌آلود کودک خردسالی در هلیلان که پیکر نیمه‌جان وی در زباله رها شده بود و دیگر کودکان ایرانی بیشتر آشکار می‌کند.

🔹🔹با تاسف سه اپیزود تلخ و غیر اخلاقی مذکور از منظر رسانه‌ای در مجموع همه‌ی هفت ارزش خبری را در شرایطی در بر گرفت که می‌شد گذشت، اخلاق ،جوانمردی و‌ پهلوانی به عنوان ارزش‌های والا و انسانی ایرانی اسلامی جایگزین شوند تا در فاصله سه روز شاهد چک‌های مشترک یا سیلی‌های سخت در گوش جامعه و‌ تصیم‌گیران کشور نباشیم.

@weerair