سایت ویرا- با حضور به موقع تیم‌های واکنش‌سریع آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی ایلام ، پالایشگاه گاز ،شهرداری ایلام، شهرداری چوار و شهرداری ایوان آتش‌سوزی در حوضچه پساب الفین شرکت پتروشیمی ایلام مهار و اکنون اوضاع تحت کنترل است.

 نشست بررسی دلایل احتمالی اتش‌سوزی شرکت پتروشیمی ایلام با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان ایلام و مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام برگزار شد. در این نشست سردار شاکرمی با تقدیر از حضور به موقع تیم‌های آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی و دیگر واحدهای اتش‌نشانی منطقه در اطفا و کنترل حریق گفت: شرکت پتروشیمی ایلام در صف اول و خط مقدم جهاد اقتصادی است.

🔹وی با تشکر از مدیریت به موقع حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث جانی در این آتش‌سوزی گفت:خودحفاظتی و نگاه به درون نیروهای این مجتمع در اطفاء به موقع اتش‌سوزی قابل تحسین و ارزشمند بود.

🔹حسن نجفی سمنانی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با تمجید از تلاش همکاران واحد HSE شرکت، تیم‌های اتش‌نشانی پالایشگاه و شهرداری‌های چوار،ایلام و ایوان برای اطفاء حریق در حوضچه پساب مجتمع گفت: دلایل این حادثه در دست بررسی کارشناسان مجتمع است.

🔹وی با بیان اینکه محتویات حوضچه پساب شامل ترکیبات اب و هیدروکربنی می‌باشد که جهت جداسازی ترکیبات هیدروکربنی و انتقال ان به سیستم تصفیه پساب مجتمع طراحی شده است ادامه داد: با اعلام حریق توسط بهره‌برداری واحد، تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری مجتمع وارد عمل شدند.

🔹وی افزود:این آتش‌‌سوزی مقارن ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه آغاز شد که در کمترین زمان ممکن و با تلاش تیم‌های اتش‌نشانی تحت کنترل و خاموش شد.

🔹 نجفی از حضور به موقع و دلگرم‌کننده استاندار ایلام و اعضای ستاد مدیریت بحران استان،فرمانده سپاه استان ، هلا‌ل‌احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: پتروشیمی ایلام متعلق به کل مردم استان ایلام است. مهندس نوراله تیموری مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام که دبیری ستاد بحران را در اختیار دارد در این نشست گفت: با اطلاع از حادثه ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد شرکت پتروشیمی شد.

@weerair