تهران - کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل نهایی «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» را تصویب کرد.

«ایثار»، سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست که در محل وزارت بهداشت گفت: مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی کردند و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا اعلام آمادگی می‌کند تا پس از دریافت پرونده شهدای خدمت سریعاً نسبت به تحت پوشش گرفتن این عزیزان اقدام کند تا شاهد افزایش امید برای خانواده این عزیزان و تجدید روحیه برای کادر پزشکی و درمان باشد و این اطمینان را به کادر پزشکی داده باشیم که کشور قدردان ایثارگری‌های این عزیزان است.
اوحدی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در بخش دولتی، برخی مراکز غیر دولتی، خیریه و نهادهای عمومی هم برای رسیدگی به بیماران کووید ۱۹ خدمت‌رسانی کرده‌اند که نباید از آن‌ها غافل باشیم.

رییس بنیاد شهید با اشاره به تدوین و ابلاغ «آیین‌نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»‌ گفت: بعد از گردش کار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت مقام معظم رهبری موضوع شهدای حوزه سلامت در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصویب و به تأیید مقام معظم رهبری رسید و حسب تبصره ۳ مصوبه فوق، آیین‌نامه اجرایی شهید خدمت با مزایای «در حکم شهید» توسط ستاد ملی مدیریت کرونا تدوین و در تاریخ ۴ / ۵ / ۹۹ تصویب و به تأیید رییس‌جمهور محترم رسید و در تاریخ ۷ / ۵ / ۹۹ توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

اوحدی ادامه داد: در همین راستا کمیته‌ای در سطح ملی با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان اداری و استخدامی و رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت فعالیت‌های فرهنگی مناسب و مؤثر در زمینه مبارزه با کرونا تصریح کرد: لازم است که رسانه‌ها به‌ویژه سازمان صدا و سیما در راستای انعکاس ایثار شهدای خدمت در راه مبارزه با کرونا اقدامات بیشتری انجام دهند.
در پایان این نشست دستورالعمل «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» در راستای اجرای بند ۱ ماده ۳ آیین‌نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت تصویب و توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد./ایرنا