پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 

ایلام - پرچم این بیرق بلند و بشاش در منشور همه ملت های زنده عالم نماد نور ، نجابت ، مظهر مهر و ماندگاری است و در ایران اسلامی بر پایه اعتقادات عمیق الهی و معنوی از ارزش و جایگاه ممتازتری برخوردار است.

دیده بر تماشای پرچم می بالد و زبان در وصف آن مفتخر است و دست نیز در اهتزاز این نشان نورانی مشعوف و مسرور است.

احترام به پرچم و تکریم آن برای ساکنان یک کشور نوعی تکلیف و یک عالم غرور است، چراکه پرچم اصالت ، استقلال و آزادگی ساکنان یک جامعه را تضمین می کند.

صیانت و پاسداری از پرچم از رسالت های نخستین تابعان هر کشور و جغرافیای معین است، بطوریکه خیلی از افراد و سربازان و مدافعان جوامع مختلف برای مصونیت پرچم کشور خود از دستبرد متجاوزان و معاندان جان را نثار می کنند و شهید راه عزت و استقلال سرزمین خود لقب می گیرند.

ایران بزرگ نیز دارای پرچمی سه رنگ است که برای اهتزاز ، ارتفاع و ارتقای آن تاکنون بسیاری جان های شیرین به عرش رفته و انسان های شریفی فدای آن شده اند.

این تکه پارچه متلون که در خاکریزهای دفاعی ، ورزشی ، اقتصادی و فرهنگی ایران و جهان نماد نجابت هر ایرانی و زینت بخش دور افتخار قهرمانان ماست، باید عین جان خود از آن پاسداری کنیم.

آری، به آتش سپردن پرچم سه رنگ و یا زمینگیر کردن آن یعنی تعرض به عزت ایران، تعدی به اقتدار ایرانی و تجاوز به شان ، شرف و شعور همه نیاکان خود.

هیچ اقدام ، اراده ، عقیده و انگیزه ای بهانه توهین ، تجاوز و بی حرمتی به پرچم رسمی ملت متمدن و مقتدر ایران اسلامی نمی شود، هتاکان به این بیرق بزرگ و این درفش درخشان متوجه خطای خطیر خود باشند.

آنان بدانند بی حرمتی به نماد و نظرگاه یک ملت مجاهد تاوان سنگینی در پی خواهد داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group