پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

ایلام- رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تمهیدات اندیشیده شده به منظور ارتقای خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی ارسال دارو و تجهیزات از سوی این جمعیت به عراق امسال ۳ برابر سال ۹۸ بوده است.

دکتر پورحسین کولیوند روز سه شنبه در جریان بازدید از وضعیت زائران در مرز مهران اظهار داشت: ۲۰۰ گروه جهادی با تامین دارو و تجهیزات از سوی هلال احمر خدمات درمانی سطح یک را به زائران ارائه می دهند و تاکنون روزانه به حدود ۵۰۰ زائر خدمات درمانی داشته اند.

وی افزود: ۴۰ مرکز جمعیت نیز در داخل عراق با ارائه خدمات درمانی سطح ۲ و ۳ حتی تا روزانه ۵ هزار خدمت نیز به زائران ایرانی و عراقی انجام داده اند.

رییس جمعیت هلال احمر یادآور شد: بیمارستان امام علی و حکیم در نجف در اختیار جمعیت قرار داشته و در مسیر نجف تا کربلا که هر سال ۶ پایگاه داشتیم، امسال آنرا به ۱۶ پایگاه افزایش داده ایم.

کولیوند تاکید کرد: ۳ بیمارستان در مسیر کربلا به نجف به هلال احمر واگذار شده و در داخل کربلا نیز بیمارستان های امام حسین و ابومهدی المهندس توسط هلال احمر پوشش داده می شود.

وی نظارت بر موکب ها از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل عراق با هماهنگی طرف عراقی را از دیگر برنامه‌های این جمعیت عنوان کرد.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به شرایط دمایی و گرمای شدید هوا نیاز به سرم برای افراد گرمازده را از مهم ترین نیازهای جمعیت عنوان کرد که تلاش شده از داخل عراق تامین شود ولی با ارسال ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات افزایش ۳ برابری را به نسبت سال ۹۸ از این نظر داشته ایم.

کولیوند با اشاره به صدور مجوز ورود بالگرد های این جمعیت به عراق گفت: این امکان در صورت نیاز فراهم شده است و در کنار آن ۲ هواپیمای جمعیت نیز در صورت حصول شرایط امکان خدمات رسانی دارند.

وی اظهار داشت: در داخل کشور نیز تیم های امدادی و عملیاتی این جمعیت در مسیر های مهران به نجف ، شلمچه به نجف و چزابه به نجف در حال خدمت رسانی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group