پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

 

 

 

ایلام - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تعداد اتوبوس ها از ۷۰۰ مورد به هزار اتوبوس در خاک عراق افزایش یافته که کار جابجایی زائران را انجام می دهند.

مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تعداد اتوبوس ها اکنون به دو هزار و پانصد اتوبوس افزایش یافته که مابقی در داخل مرز کار جابجایی زوار به پایانه برکت را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: این اتوبوس ها از پل زائر تا پایانه برکت زائران را منتقل می کنند که توسط اتوبوس های بین شهری به سایر شهرها منتقل می شوند.

معاون وزیر کشور بیان کرد: از همه مرزهای منتهی به کشور عراق در این چند روز مرتب بازدید شده و اتوبوس های شهرداری‌های مختلف به ویژه بابل در مرزها مستقر هستند.

جمالی نژاد گفت: از شهرداری‌های استانهای معین در مرزهای مختلف استفاده شده و ۲۵ شهرداری بزرگ در مرزها فعال اند.

وی یادآور شد: در کل کشور پنج هزار نیرو در داخل مرزهای منتهی به عراق و خود کشور عراق به زائران خدمات ارایه می دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: بخشی از این نیروها حدود ۸۰۰ الی هزار نفر در کشور عراق مستقر هستند و حدود چهار هزار نفر در مرزهای خودمان تقسیم شده اند.

جمالی نژاد افزود: روز گذشته ۱۴۰ نیرو شهرداری تهران به مرز مهران اضافه شده اما با توجه به ازدحام جمعیت نیاز است که مجدد نیرو اضافه شود.

وی تاکید کرد: یک سامانه برای شناسایی پروژه های اربعین راه اندازی شده که تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در استانهای مختلف مرزی اجرا شده و پیشرفت فیزیکی آنها رصد شده است.

به گفته جمالی نژاد ، در یک سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه اربعین هزینه شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group