ایلام -مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون ۱۰۳ میلیارد ریال توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای پروژه‌های ارتباطی شهرستان تازه تاسیس هلیلان سرمایه‌گذاری شده است.

عباس بیرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه فیبرنوری روستایی در استان که در فاز های مختلف در حال اجراست تاکنون در مسیر شهرک - تخم بلوط شهرستان هلیلان بیش از ۱۱ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است.

وی، اجرای سایت های تلفن همراه را مهترین اقدامات وزارت ارتباطات در این شهرستان بیان کرد و افزود: در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم تاکنون از محل اعتبارات مناطق محروم وزارت در روستاهای مناطق سردسیر و گرمسیر منطقه زردلان با همکاری همراه اول ۲ سایت راه اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: همچنین در سطح روستای شاران توسط شرکت های وب و روستای تخم بلوط توسط شرکت ایرانسل چندین سایت اجرا شده است.

بیرامی ارتقاء سایت های تلفن همراه را دیگر برنامه های وزارت ارتباطات در استان عنوان کرد و گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون سایت های GSM روستاهای پله کبود و سرچم به ۲G ارتقاء یافته اند و ارتقاء نسل جدید سایت های تلفن همراه در منطقه پیاز آباد،سرچم و پله کبود در دست اقدام است.

وی در تشریح خدمات بانکی وزارت در بخش روستایی نیز بیان کرد: در راستای فراهم نمودن دسترسی عمومی مردم به خدمات متنوع بانکی و گسترش بانکداری الکترونیک تا کنون ۲ دستگاه ATM توسط پست بانک در روستاهای هلیلان نصب شده است و با همکاری وزارت ارتباطات نصب سه دستگاه دیگر در دست اقدام است .

هلیلان به مرکزیت شهر توحید دی ماه سال ۹۸ از چرداول منفک و به شهرستان تبدیل شد.

هلیلان ۲،۵ درصد جمعیت و ۳،۵ درصد مساحت استان ایلام را داراست.

جمعیت این شهرستان طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ نزدیک به ۲۰ هزار نفر است.

هلیلان دارای ۶۷ روستا است که از این تعداد ۵۹ روستا از سکنه برخوردار هستند./ایرنا