پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 



کرمانشاه- رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال احمر در روستاها افتتاح شده است، گفت: دولت تدبیر و امید تا پایان فعالیت خود پنج هزار خانه هلال در مناطق روستایی ایجاد خواهد کرد.

کریم همتی عصر سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با راه اندازی خانه های هلال به دنبال آن هستیم که پس از وقوع حوادث مردم بومی منطقه نخستین تیم های عمل کننده برای امدادرسانی باشند.
وی اعلام کرد: ساخت ۳۸ هزار خانه هلال در کل کشور مصوب شده است که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است و این آمار تا پایان فعالیت دولت به پنج هزار مورد می رسد.

عملکرد هلال احمر در روزهای نخست کرونا
رییس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد این نهاد در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حدود ۱۰ هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر ۲۱ میلیون نفر را در مبادی ورودی شهرها معاینه و ۱۴ هزار نفر را به مراکز درمانی معرفی کردند.
همتی افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون مردم ۸۵ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک های نقدی برای مقابله با بیماری کرونا به هلال احمر کمک کرده‌اند.
رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: برخی افراد حقیقی و سازمان‌های مردم نهاد نیز برای دریافت کمک های مردمی و مقابله با ویروس کرونا شماره حساب اعلام کرده بودند که با کمک دستگاه قضایی این حساب ها مسدود شد.
همتی همچنین به وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال پس از وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی نیروهای هلال احمر با تمام توان پای کار آمدند و با وجود درگیری با ویروس کرونا به مردم خدمت رسانی کردند.

ظرفیت انبارهای هلال تکمیل می شود
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که دولت به دنبال تکمیل ظرفیت انبارهای هلال احمر برای رویارویی با بحران ها است، اظهار داشت: اکنون چهار انبار بزرگ ۱۷ هکتاری در تهران و ۲ انبار بزرگ در استان البرز داریم که اگر هر کجای کشور نیاز به اقلام ضروری احساس شود از آنها استفاده خواهیم کرد.
رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه موجودی انبارهای هلال احمر باید جوابگوی حدود ۲.۵ درصد نیاز جمعیت کشور باشد، عنوان کرد: اکنون موجودی انبارهای هلال احمر کمتر از میزان مورد نیاز است.
همتی با بیان اینکه حوادث پی در پی منجر به خالی شدن انبارهای هلال احمر شده است، گفت: براساس دستور رییس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز برای افزایش ظرفیت انبارهای هلال احمر تامین خواهد شد.

تجهیزات هلال احمر تقویت می شود
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تقویت تجهیزات هلال احمر است ادامه داد: اکنون ۲۴ فروند بالگرد در اختیار هلال احمر قرار دارد که هشت فروند آن ها زمین گیر هستند.
رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: اعتبار لازم برای خرید قطعات موردنیاز بالگردهای زمین‌گیر شده توسط دولت تامین می‌شود و هوانیروز ارتش و سپاه نیز برای سرپا کردن آنها تلاش می کنند.
همتی افزود: دولت مصوبه ای برای خرید ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی از خارج از کشور به ما داده است که بخشی از آنها در پاییز امسال خریداری خواهد شد.
وی در ادامه سرعت عمل هلال احمر در امداد رسانی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هلال احمر در حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و حادثه لبنان ثابت کرد که می‌تواند در سریعترین زمان ممکن امکانات را منتقل و بیمارستان‌های صحرایی را برپا کند.
رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: عملکرد ما در حادثه لبنان بسیار بهتر و سریعتر از کشورهای مدعی در زمینه امداد رسانی بود.
رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به تصویب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران گفت: بسیاری از تکالیف اورژانس و سایر ارگان ها به هلال احمر واگذار شده است از این رو باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
همتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کرمانشاه را به عنوان مرکز ثقل غرب کشور معرفی کرد و گفت: باید یک مرکز آموزش تخصصی برای غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شود.
وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به‌روز می‌شود، اظهار داشت: این استان به عنوان مرکزیت دپو کالاهای موردنیاز هلال احمر در غرب کشور معرفی خواهد شد.
رییس جمعیت هلال احمر همچنین به هلدینگ‌های زیرمجموعه این نهاد اشاره کرد و افزود: این هلدینگ‌ها با وجود هفت تا هشت هزار میلیارد سرمایه گذاری سودآوری چندانی برای هلال احمر ندارند با این حال می توانند در صورت نیاز اقدام به سرمایه گذاری در کرمانشاه کنند.
در پایان این نشست همتی و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به منظور ایجاد ۳۱۸ خانه هلال احمر در مناطق روستایی استان، ایجاد پایگاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، کنگاور و هرسین و تقویت پایگاه‌های پاوه، قصرشیرین، جوانرود و گیلانغرب تفاهم نامه همکاری امضا کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group