پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 

 

 


ایلام -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه دوم آذرماه به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، افزود: ارسال ترجمه فارسی اشعار الزامی است و محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبانماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

به گفته وی، در صورت خاتمه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری حضوری مراسم اختتامیه، اسکان و پذیرایی میهمانان بر عهده‌ دبیرخانه کنگره است و به شرکت‌کنندگان در مرحله‌ پایانی متناسب با موقعیت مکانی آنها، کمک هزینه ایاب و ذهاب ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزاری مراسم اختتامیه، این آیین به صورت مجازی برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group